dinsdag 14 augustus 2007

Cap (er niet mee?)

Toen ik gisterenavond met mijn armen propvol aankopen de GB aan de Dampoort verliet (ja hoor, een mens neemt altijd veel meer mee dan voorzien - en nodig - is), zag ik een oude studiegenoot pamfletten uitdelen van de CAP tegen het sluiten van deze supermarkt. Ik kon uiteraard geen pamfletje aannemen (armen propvol) en had eigenlijk ook nauwelijks tijd om een babbel te doen. Jammer!

Carrefour wil deze GB sluiten omdat de winkel, ondanks de omvang ervan, te weinig winst maakt. Waarschijnlijk is het echter zo (da's toch mijn interpretatie) dat ze de winkel, zoals dat bij de meeste andere GB's trouwens het geval is, willen uitbesteden. Ik weet niet wat de CAP hiertegen voorstelt, ik ben er wel ieuwsgierig naar.

In elk geval is het een actie de de CAP verder bekend wil maken. Ze kunnen inspelen op de sympathie die er leeft met de werknemers van de winkel, en met de vrees naar een verdere supermarkt te moeten stappen. Da's trouwens iets dat wel degelijk een impact heeft voor ouderen. Maar anderzijds, vrees ik dat er beleidsmatig heel weinig aan zo'n situaties gedaan kan worden.

Als 'em er binnenkort nog eens met pamfletten staat, moet ik in elk geval tijd maken om een babbeltje met hem te maken. Niet over de inhoud van de actie, maar over hoe het met hem gaat. En afspreken om eens een pint te gaan pakken natuurlijk!

Geen opmerkingen: