zondag 31 december 2006

'Dolen' in de kanapee

Vandaag drie maanden terug verhuisde ik van Kortemark naar Gent - of in feite van mijn kot bij de Gentse Boerentoren naar een huisje aan de Dampoort. Vandaag, echter, ben ik op bezoek bij mijn ouders in Kortemark.
Gisterenavond maakte ik daarvan gebruik om - voor de laatste keer dit jaar - naar het jeugdhuis te gaan, waar ik vroeger in't bestuur zat. 't Was een wat bevreemdende situatie. Het is opmerkelijk hoe snel je er een buitenstaander wordt, een stuk dat uit het vroegere decor weggelopen is.
Maar ook voor de rest was de sfeer vreemd. Vooraan amuseerden zich enkel de gasten die (reggae en aanverwanten) draaiden. De rest zat aan de toog en trok zich zo weinig mogelijk aan van die muziek. En ondertussen vernam ik dat een avond voordien een aantal leeghoofden vandalenstreken uitgehaald hadden. Vreemd trouwens hoe snel je in je hoofd een lijstje met usual suspects hebt. Hopelijk lopen de verantwoordelijke 'waste of sperms' snel tegen de spreekwoordelijke lamp!

Geen opmerkingen: