donderdag 11 oktober 2007

Nerd?

Dat ik geïnteresseerd ben in geschiedenis had je waarschijnlijk wel al gemerkt. Daarom heb ik dit ook gestudeerd. Dat ik ook sterk geïnteresseerd ben in aardrijkskunde weten er ook veel, maar dat kreeg je nog niet te lezen op deze blog. Dat weet je nu ook weer.

En ja ... ik moet het weer bekennen. Ik heb me weer eens niet kunnen inhouden. Dit keer kocht ik een cd-rom met stafkaarten. Een leuk ding, wat stroef, maar bon. Leuk is dat je tochten kunt uittekenen, een reliëfprofiel van je toch maken, plaatsen markeren, figuren toevoegen ... Je kunt het dus steeds verder verrijken. Nog toffer is dat je die bestanden kunt exporteren in een open bestand. Da's weliswaar voor pda's, gps'en en dies meer. Handig, maar dat heb ik niet.

Wat ik uiteraard wel heb ik Google Earth, en een tool om te converteren naar kmz (google earth formaat) is al snel gevonden. Voortaan kan ik leuke tochtjes dus nadien invoeren op stafkaart (tekent eenvoudiger) en om het reëler te maken inladen in mijn Google Earth ... en gemakkelijk deze bestanden delen met anderen.

Sjiek!
Nerd?

Naar kmz omzetten?
gpx-bestand
google earth bestand





Geen opmerkingen: