woensdag 2 juli 2008

Murphy is getrouwd met

de NMBS. Dat is nu wel zeker!
Ik kwam gisteren uit Hasselt, op zich al één van de echte shitholes van dit landje, toen er in één treinrit vijf 'euvels' voorvielen. Staffer doen wordt zo wel moeilijk.

  • Vijf uur: Hasselt: om een aansluiting te verzekeren zal deze trein met tien minuten vertraging vertrekken.
  • Tien na vijf: door problemen met de locomotief worden we opgehouden. Er is een mechanicien opgeroepen.
  • Resultaat: 25 minuutjes vetraging.
  • Door de vertraging wordt de trein door voorliggende treinen gehinderd. Doorsjezen als normaal kan dus niet.
  • Vertrek uit Leuven station: door problemen met een wissel rijden we om: nog wat extra vertraging.
  • U raadt het nooit: daarna ging het tot Gent goed.
  • IK kon er afstappen, maar hoorde nog het volgende omroepen: door problemen in Aalter wordt het treinverkeer omgeleid via Lichtervelde. Dit veroorzaakt extra vertraging van 15 tot 20 minuten.
En moet je iets weten. Het kon me eigenlijk geen fluit schelen: ik had genoeg leesvoer mee!

En 's avonds nestelde ik me, na tax-on-web, op de Graslei. Die zat vol met andere has-been-studenten. Fijn!

Geen opmerkingen: