zondag 6 juli 2008

'oereuh!

Vrijdag was dit jaar mijn enige dagje Werchter. Net zoals vorig jaar trouwens. Naar mijn gewoonlijke voorwaarde (minimum twee optreden die ik écht wil zijn, anders vertrek ik niet) was dit de enige dag met een voldoende interessant programma. The Verve en vooral Neil Young trokken me over de schreef om toch maar weer eens te gaan.

En ik ben weer content dat ik geweest ben. Niet dat de hele dag zo fantastisch was. Tot de eerste noten van The Verve had ik écht het gevoel 'Wat sta ik hier in godsnaam te doen?'. Maar The Verve was super en Neil Young gewoon overweldigend! 'Het Beste live optreden die ik ooit gezien heb' is een zin die meestal veel te snel uitgesproken wordt, maar hier is dat wel terecht.

Wat me ook opviel. Elk jaar is het groepje kennissen die gaan kleiner. En is men steeds rustiger. Maar ook algemeen leek het me op de camping trouwens rustig! Te rustig naar mijn gedacht. Daarom :

'oereuh!

2 opmerkingen:

freaq zei

Dat is omdat ge ouder wordt, Tararaman! Ik beperk het dit jaar trouwens tot één dagje Cactus (de vrijdag, met B-52s) en één dagje Pukkelpop (de zaterdag, met Bloc Party onder andere). Oh, en één avond Mid-Summer, dat ook ;-)

Jan zei

Dat ouder worden lijkt me nog mee te vallen - Altijd al rustig geweest é. Ik ga zeker niet minder op festival dan vroeger. Maar ik merk dat de meeste kennissen nu wel veel minder op festival gaan.