donderdag 6 november 2008

Macht! (Hier en nu!)

Net boekje uit. Een gezamelijke oefening van een groot deel van de fine fleur van de politieke wetenschappen van de Unief Gent. Het meest fascinerende aan het boek is in hoeverre het mijn beeld van de samenstellende delen van de politieke in Gent bevestigt: het deel over lokale politiek was niet veel soeps, het stuk over de nationale politiek was goed, al bracht het me relatief weinig nieuws aan. Het stuk over de Europese politiek was dan weer goed. Het oversteeg het institutionele en bracht zaken aan die nieuw waren voor mij. Nog eens een teken dat ik me toch meer in de Europese politiek moet verdiepen (en bij onze pers moet je daarvoor niet aankloppen). En het stuk over de internationale politiek ... Ewel, dat is het gewoonlijke verhaal van de strekking Coolsaet. Niet slecht, maar een verhaal die we al tot in den treure gelezen hebben.

Geen opmerkingen: