woensdag 20 juni 2007

Een mooi stukje Leuven

Leuven bleef voor mij tot nu toe doorgaans beperkt tot de beperkte buurt tussen het station en Grote en Oude Markt. Een stuk Leuven dat eigenlijk erg weinig voorstelt, maar dat ik ken van kameraden op te zoeken.
De voorbije weken had ik echter het geluk tweemaal een mooier stukje Leuven te zien: de omgeving van het Oud Begijnhof. Eindelijk een stukje Leuven dat enig karakter uitstraalt. Een mens zou zich stilaan afvragen of er nog interessante stukjes Leuven bestaan? Misschien moet ik mijn mening over Leuven herzien?

1 opmerking:

Tom C zei

Gelukkig is Leuven inderdaad meer dan Station - Bond - Oude en Grote Markt... anders had ik het er zeker geen 3 jaar uitgehouden. Persoonlijk vind ik ook de Sint-Geertrui-adbij en omgeving de moeite waard en in het verlengde daarvan de Keizersbergabdij (mijn toenmalig kot) op het einde van de Mechelsestraat, maar dat zijn ook weer twee 'religieuze' voorbeelden natuurlijk.