zondag 25 mei 2008

Boeleke

Gisteren in de late namiddag op babybezoek bij een collega. Vertederend! Zo'n kleine boelekes(drie weekskes oud), daar smelt ik helemaal bij weg. En dan was het nog zo'n verdomd rustig kind. Zelfs in mijn armen, en rustend op mijn borstkas, bleef het rustig. Soms eens de oogjes open, vooral veel slapen. Een droomkind!

Tegelijk was het ook een kans om even te zien waar die collega woont. In een rustige wijk in het onooglijk dorpje Marcq, net over de taalgrens, bij Edingen/Enghien, in een bijzonder schoon, glooiend landschap. En uiteraard ook een kennismaking met haar ventje.

Dat was het einde van een hele dag rondhossen met de wagen. Eerst met de trein van de Dampoort naar Kortemark. Dan met de camionette van mijn ouders naar Floralux in Dadizele. Nu de paadjes en terrasjes in mijn tuintje aangelegd is, schreeuwt het geheel immers naar extra planten. Daarmee naar Gent. Daar lossen, en bestelling afhalen in Brico en Hubo. Een dag gevuld, ik kan het je zeggen.

En dan eindelijk het leuke deel: kindje spotten en vertroetelen. En uiteindelijk naar Kortemark: op ouders- en schoonoudersbezoek. En och ja, kent er iemand het voormalig café De Toekomst in Handzame? Daar hebben we nog reclameplakkaten van wijlen Akila Pils weggenomen. Leuk voor de liefhebbers van zo'n oude stuff!


Grotere kaart weergeven

Geen opmerkingen: