zondag 24 februari 2008

Coq sur mer

Mooi weer, tijd vrij, dus dagje uit. We kozen voor een dagje naar het Vlaams bejaardenreservaat: de kust (ze). Al vanop de trein viel het op: véél oude mensen, het kusttrammetje evenzeer. Best wel leuk, ware het niet dat die gepensioneerden absoluut geen tijd hebben, en, uiteraard, anderen niet eerst laten afstappen - die jonge gasten hebben immers toch geen manieren meer.

* * *

Aangezien de duinen het mooiste van de kust is, kozen we voor die zandophogingen. En laat ons eerlijk zijn: waar kun je op een vroege lentedag eens beter heen? Trouwens een plek waar slechts weinig bejaarden zich wagen.

* * *

We kozen voor een dagje De Haan, een badplaats die dankzij de duinen en de villa'tjes nog wat van de oorspronkelijke magie behouden heeft. En vooral een leuk tramstationnetje heeft, met opschrift 'Coq sur mer'. Meer nostalgie naar één of ander verleden kun je toch niet oproepen?


Grotere kaart weergeven

3 opmerkingen:

Nietje zei

Bejaardenreservaat? :D
We hebben ergens in het voorbije decennium zelfs een jeugdhuis gekregen, de Broedkasse :)

Linn zei

De Haan is mijn favoriete badplaats. Wij gingen ook altijd naar De Haan als we vroeger met het gezin naar de kust gingen. We aten ook bijna iedere keer frietjes of Berlijnse Bollen van Frituur Louis (als ik mij die naam goed herinner).

Jan zei

@ Nientje:

Blij te horen dat er een jeugdhuis is, en dat het hopelijk leeft.

Ik ben zelf lang bestuurslid geweest in een jeugdhuis (De Kanapee - Kortemark), waarbij er enkele jaren voor ik lid werd heel wat 'strijd' nodig was om steun en een lokaal en een lokaal te bekomen. Ik hoop dat die strijd jullie bespaard is gebleven?

@ Evelien:
Kijk, dan heb ik een gids als ik nog eens naar De Haan wil gaan. ;-)