zondag 3 februari 2008

Nestor

Nestor was weg gisterenmiddag. Nestor is de zwarte kater van de nieuwe buren die vrijdagnacht op reis vertrokken. Mijn groot hart zorgde er natuurlijk voor dat ik meteen toezegde voor het beestej te zorgen als zij weg zijn. Maar ... nadat ik Nestor gisterenvoormiddag buitenliet - soit, hem buiten zette terwijl hij kwaad brieste - zag ik hem de rest van de dag niet meer terug.

Ik moet eerlijk zijn, ik maakte me toch wel zorgen. Diezelfde dag vertrokken we naar Kortemark, terwijl ik na één dag de kat van de buren al kwijt was. En toch, de zwarte kater bracht geen ongeluk. Vanavond was ik nog maar kort binnen in het huis van de buren, toen Nestor hongerig naar huis gewandeld kwam. Gelukkig maar.

En ... terwijl ik dit typ, ligt onze eigen Loesje volledig lamlendig onder het salontafeltje te slapen. Een luizenleventje - ware het niet dat ik haar net een ampule tegen dergelijke beestjes in haar nek gegeven heb, héhé.

Geen opmerkingen: