donderdag 7 augustus 2008

Lokerse feesten: degoutant wijf

Gisteren mezelf nog op een avondje Lokerse feesten getrakteerd. Santé! En het begon direct fantastisch. Tim Vanhamel bracht een evenwichtig optreden vol emotie en prachtige gitaargeweld. Het leek bij momenten dat de grunge gemuteerd was in een nieuwe eigentijdse vorm met meer gitaarvirtuositeit. Lijkt een sympathiek kereltje trouwens.

Daarna iets totaal anders: Siouxsie, destijds van de Banshees. Mijn eerste reactie was: wat een degoutant wijf is me dat. Niet dat mijn mening veranderde, hoor, maar het werd direct overstemd door: verdomd, de bastonen staan hard bij dit optreden. Het mag dan wel bij het totale plaatje horen, ik vond het bijzonder storend. Dus maar wat meer naar de zijkanten van het terrein geweest. Gevrijwaard van een overdosis bas was de klank daar wel te genieten. Maar bon, niet te negatief doen, sommige van d'r hitjes vond ik wel eens leuk om live te horen.

Ten slotte Massive Attack. Een bijzonder rake aanval, wees maar gerust. De combinatie van het muzikale met het visuele blijft fantastisch bij hen. Soms was die nog hetzelfde als toen ik hen enkele jaren terug checkte op Werchter, maar het blijft o zo impressionant. Machtig!Plus: twee keer gebist! Hoe vaak heb je dat op een festival?


Filmpje van op open'er, Nederland

5 opmerkingen:

pierre du coin zei

in de krant vanmorgen werd het concert van massave attack al omschreven als hun beste ooit! Chansjaar.

freaq zei

Intussen ook al eens aangelopen op de Fonnefeesten, eigenlijk? Klein en gratis bij te wonen festivalletje op een belendend pleintje, dat supergezellig is ingericht met sfeerlampkes en al. Mocht je de kans nog hebben: ik raad het je ten stelligste aan :-)

Jan zei

Was inderdaad een prachtoptreden. Bedankt voor de tip, Freaq. Ben er inderdaad nog niet geraakt.

Linn zei

Ik was er niet bij en ja, daar heb ik nu toch wel spijt van. Vooral wat het optreden van Massive Attack betreft, dat spreekt.

'I was lookin' back to see if you were lookin' back at me to see me lookin' back at you.'

Zucht

Jan zei

'k Zou het trouwens geweldig leuk gevonden hebben om je nog eens terug te zien.