dinsdag 1 mei 2007

Elly van Laarne

Daarnet even via Heusden gefietst. Binnenkort worden we daar verwacht op een trouwreceptie. Even de boel daar verkennen, dus.

Heusden was echter maar een kleine tussenstap op weg naar Laarne. Onderweg was ik verdronken in overpeinzingen, want daar heb ik een vroegere studievriendin wonen die ik niet meer gezien heb sinds eerste kan. Ik was toen immers danig verrast dat ik - ondanks mijn beperkte inzet - geen 'tweede zit' had, dat ik na de examens van de eerste zittijd geen afscheid had genomen. We zouden elkaar toch zien in tweede zit, dacht ik.
Jammer genoeg bleek zij er in oktober van het volgende jaar niet meer bij te zijn.

Tijdens die eerste kan ben ik nog met haar in Laarne geweest om samen met haar een taak rond plattelandsgeschiedenis te maken. Daarvoor moesten we niet enkel vanalles uitzoeken in het kadaster te Gent, maar moesten we ook ter plekke waarnemingen verrichten. We kozen haar woonplaats, Laarne, aangezien Kortemark een stuk verder van Gent ligt. We hadden bij haar afgesproken, om daarna 'on the spot' te gaan.

Op die manier wist ik haar dus wonen, niet dat ik daar ooit iets mee aangevangen heb, maar vandaag probeerde ik dit terug te vinden. De enige herkenningspunten die ik herkende waren uiteraard het kasteel van Laarne en de prachtige dreef naar de kerk. Hun huis, als ik me niet vergis op een hoek gelegen, vond ik uiteraard niet meer terug. Op zes jaar tijd is er immers al heel wat uit mijn geheugen verdwenen. Laat staan dat zij nog thuis woont?

(Foto "gestolen" van www.vanhercke.com)

Ik vraag me af wat er van het meisje geworden is. Na haar mislukte eerste kan geschiedenis heeft ze andere wegen ingeslagen. Ik weet zelfs niet meer de welke. Voldoende stof om over te mijmeren in elk geval.

Maar ... wie weet, is ze ijdel genoeg om op haar naam de googlen, komt ze op deze blog terecht, en laat ze een bericht achter. Duimen, maar ik denk niet dat dit het geval zal zijn - haar kennende.

Geen opmerkingen: