zondag 11 november 2007

Gooi de pc door het raam!


Ergernis en pc's, dat gaat vaak samen. Namelijk wanneer die dingen weer eens niet werken zoals ze horen te doen. Het toestel waarmee ik o.a. deze blog typ, heeft meer en meer van die kuren.

Het is een laptop van mijn werkgever, de Vlaamse overheid, die we ook thuis mogen gebruiken (vooral dan om thuis te werken, maar soit). Het beestje heeft zijn beste tijd gehad. Voor ik er mee begon te werken, werd het al door een andere ambtenaar gebruikt, ... en dat begin je te merken. De laatste maanden werkt het trager en trager, meer en meer beperkingen tonen zich ten volle.

Vrijdag was het toch wel het toppunt, eigenlijk zelfs beschamend. Tijdens de pauze - ik volgde die dag een opleiding - wou ik snel iets opzoeken op google. Bleek dat het ding op dat moment zélfs google niet openkreeg. Soit, ik moest het antwoord snel kunnen vinden, er waren nauwelijks collega's aanwezig. Kortom de enige mogelijkheid was snel mijn baas vragen het op te zoeken - best wel beschamend eigenlijk.

Bon, u merkt het. Momenteel werkt het ding opnieuw zoals het hoort. Na wat zoeken daarnet raakte het probleem weer opgelost, maar het begint meer en meer weg te hebben van oplapwerk. Tijd om alle software eens opnieuw te laten installeren ...

Geen opmerkingen: