woensdag 5 maart 2008

Aanslag op mijn Gentse feesten




Om met de deur in huis te vallen: er is dit jaar geen Boomtown tijdens de Gentse feesen! En wellicht zal er de komende jaren ook geen Boomtown zijn. Daarover kun je meer lezen in de Gentenaar.

Laat het duidelijk zijn: dit is een bijzonder spijtige zaak. Alleen al als ik aan mezelf denk: de Oude Beestenmarkt (Boomtown) is immers zowat het plein waar ik tijdens de feesten het meeste tijd spendeer. Het verdwijnen van dit podium is ware aanslag op m'n Gentse feesten.

Tegelijk is het verdwijnen van dit podium een bijzonder spijtige zaak voor iedereen die van goede hedendaagse pop en rock houdt: het enige podium die zich specifiek op deze doelgroep richt verdwijnt immers. En uiteraard is het een spijtige zaak voor de feesten op zich, want een groot stuk van het feestenpubliek verliest zijn vaste stek.

Belangrijke spelbrekers bleken de angst om de feestenzone uit te breiden en de vraag om een voldoende groot plein om een (financieel) ambitieuze programatie mogelijk te houden. Maar eigenlijk is het best wel verontrustend dat er na lang gepalaver geen geschikt plein gevonden wordt in een stad als Gent. Waren beide gesprekspartners moeilijke gasten. Of zit het probleem langs één kant? Ik zou het niet weten, maar voorzeker, het is jammer!


Grotere kaart weergeven

2 opmerkingen:

Linn zei

Het is inderdaad bijzonder jammer. Vorig jaar beleefde ik er nog bijzonder fijne tijden.

pierre du coin zei

Ik vond de sfeer en de optredens daar ook altijd leuk. Ik snap wel dat ze enkel wilden verderdoen in goede omstandigheden...