woensdag 28 februari 2007

'Het Eiland'-gevoel

Drie maal 'het eilandgevoel' vandaag op het werk, en dat was tegelijk de eerste drie keer.

Woensdagmiddag, bijna het veertiende uur vandaag, we moeten dringend op zoek naar het auditorium op het tweede verdiep. We zijn met een mooie bende, en volgen de collega die zegt te weten waar we heen moeten, maar lopen verkeerd. Blijkbaar waren we op 't eerste. Maar zei hij, 'de x-y-coördinaten kloppen toch' (ja hoor, ik hoor je het al denken, de man is informatieker).
Tweede poging dus, op het tweede (!) verdiep, zelfde x-y-coördinaten, en ... terug fout!
Dan op goed geluk een andere weg nemen, zonder geleuter over x-y-coördinaten, en ... raak!
Deze scène deed me denken op de 'Het Eiland'-scène waarin allen zich naar de baas haastten. Plots deed een sympathieke collega me daarbij denken aan 'Sammy Tanghe', maar gelukkig kreeg ik dat vermetel gedacht snel uit m'n kop!




Woensdagmiddag, ongeveer het vijftiende uur van de dag. Midden in een slecht gemaakte presentatie zoals alleen ICT'ers die slecht kunnen maken. Overvolle slides, veel blabla, slecht gekozen jargon, geen focus. Tijdverlies en stom geleuter: weer 'Het Eiland'? Nog niet echt, het naast elkaar discussiëren moest nog beginnen!

Woensdagmiddag, het zestiende uur van de dag. Mijn chef, met wie ik tegenwoordig een cockpit deel (dat komt er van als iedereen een vaste plek neemt - en mijn chef zou ongetwijfeld wel liever de nieuwe vrouwelijke collega voor zich hebben - ik ook, trouwens ;-), doch dit alles uiteraard geheel terzijde ) ... Dus mijn chef, met wie ik tegenwoordig een cockpit deel, ... wel die, die geeft een collega een simpele opdracht.
Maar de boodschap - kun je het al raden? - die komt klaarblijkelijk niet over. Volgt een ongelooflijke miscommunicatie: schrijf wat uitleg bij die ... - ik heb nog nooit zo'n secretaressewerk moeten doen - neen, gewoon een samenvatting - 'k heb nu nog nooit zoiets moeten doen - ik vraag gewoon een managementsrésumé - ... blablablablabla blabla blablabla blablablabla blablablabla blablablablabla blablavblablabla blablablabla blablablablabla
(stomweg verkeerd begrepen, en eens de communicatie verstoord is, krijg je die niet meer goed, wat je ook probeert - Het Eiland?).

Sorry collega's, ik probeerde toch niet al te sterk te tonen hoe grappig ik de situatie vond ...

2 opmerkingen:

pierre du coin zei

Ik ben op een bepaald moment gestopt met mijn werk en het eiland te vergelijken. Meer bepaald op het moment ik zat te kakken en ik aan die scène moest denken tussen Sammy en Alain (warme toilletbril enz).

Jan zei

Ik kan er in komen dat je dan beter stopt. Het toont toch dat het programma, ondanks het groteske, erg herkenbaar is!