maandag 23 april 2007

ei, ei, ei, vol!

Gisteren erfgoeddag gecombineerd met een fietstocht. Weinig opzienbarends gespot. Het Amsab, waar ik een aantal mensen nog eens wou zien, bleek dit jaar niet mee te doen. Langs karmelietenkerk met te veel wierook gepasseerd, waar ik me spoedig wergrepte, zeker wanneer ik de gids hoorde zeveren over roepingen.
Hup, uiteindelijk via oud begijnhof naar Guislainmuseum geweest. Dat laatste heeft weinig met erfgoed te zien, maar bleek écht de moeite, zeker de tijdelijke tentoonstelling is een aanrader! Afgesloten met het groot begijnhof vlakbij mijn deur, maar de "tentoonstelling" was niet veel zaaks.

De avond voordien voor het eerst in mijn leven absint geproefd. Straffe godendrank. Wel Ansatz Der Maschine gemist. Kennelijk was ik daarmee één van de ongelijk hebbende afwezigen.

Verder terug in de tijd: 'workshop' wijnproeven enkele uren voordien. Laat ons zeggen ... een gesmaakte activiteit.

Nog verder terug. Vrijdagavond na werk snel gegeten om me daarna naar K-mark te haasten. Kleinkunstoptreden gecheckt, en goed bevonden; kameraden en kennissen gezien, behoorlijk goed bevonden.

Ergens tussen dit alles ouders en grootmoeder bezocht, achter de toog van het jeugdhuis gestaan, boven met de band geklapt, bij mijn ouders achter de toog gestaan, een goe wandeling gedaan, en veel gelezen.

Ei, ei, eivol, zeg ik u!

Geen opmerkingen: