woensdag 25 april 2007

Visite

Vandaag mijn thuiswerkdag genomen, want deze middag zou men met een nieuwe diepvriezer komen, tussen 11 en 15u. Dat ze er al om 8.45 u vanmorgen stonden, beschouwen we maar als een schoonheidsfoutje. Een mens kan zich tegenwoordig toch maar moeilijk aan zijn beloftes houden.

Ondertussen hadden mijn ouders vernomen dat ik vandaag thuis was, ... om te werken weliswaar. Aangezien woensdagen de enige dagen zijn waarop zij kunnen komen, en het uitzonderlijk is dat ik op woensdag al voor 18.30 thuis ben, was het voor hen de uitgelezen gelegenheid om in de vooravond even langs te komen.

Nu vind ik het immer plezierig als zij even langskomen. Dat gebeurt immers niet zo vaak, want ze zijn , als kleine zelfstandigen, weinig vrij. Bovendien ligt Kortemark van hieruit op een uurtje rijden.

Het leukste aan hun bezoekjes is dat het voor beiden wennen is. Meestal ga ik immers bij hen op bezoek en dan krijg je bijna automatisch een soortement ouder-kindrelatie. Als zij komen, dan is dat niet het geval. Dat maakt het zo aangenaam; De verhoudingen liggen onmiddellijk anders.

Soit, goed bijgebabbeld, stukske taart gegeten, wat advies gevraagd, ... Hun auto even gebruikt om samen met vader naar een tuincenter te rijden, nog wat gebabbeld, pintje gedronken, ...
Kortom: quality time!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

En meer moet dat niet zijn om het leven aangenaam te maken. Ja, Kortemark ... ik kom er wekelijks ... ;-)

freaq zei

Yeah, right... Serieus, slang?

@Jatarara: héél herkenbaar! :-)