woensdag 18 april 2007

hurt

Hoe meer onhip kun je gaan - buiten het woord onhip gebruiken of je omgeven door informatici uiteraard - dan een youtubefilmke overnemen dat in de Focus Knack besproken wordt? Weinig meer, ongetwijfeld.

Toch kan ik het niet laten omdat het de gelegenheid biedt om te verwijzen naar het nummer dat al meer dan een jaar niet van mijn mp3-speler weg te denken is: Hurt van Johnny Cash (oorpronkelijk van Nine Inch nails trouwens). Een nummer die de aftakeling en de tragiek van Cash prachtig weergeeft.

Dus bij deze wat ik op joetjoep vind:

De donkere wereld van Nine Inch Nails:


De versie van de afgeleefde Johnny Cash (mijn mp3-hit, hier jammer genoeg met mottige beelden):


De youtubehype

1 opmerking:

pierre du coin zei

Heel uitzonderlijk bij mij dat ik een cover beter vind dan het origineel.