donderdag 18 januari 2007

Mooi vlakbij (1)

Vaak krijg ik, kort geleden verhuisd zijnde, vragen over hoe het eigenlijk is in Gent - dampoort / Sint-Amandsberg. Dat gebeurt vooral op msn en vaak via msn als reactie op deze blog (durven op de blog reageren, mensen). Daarom, en omdat wat schoon is nooit genoeg kan vermeld worden, neem ik me voor hier geregeld enkele schone plekskes vlakbij mijn deur aan bod te laten komen.
Ik denk bvb aan
- het vervallen, maar prachtige campo santo (hoeveel praalgraven zijn er tegenwoordig weer ingestort? / kijk Canvas)
- het groot begijnhof (kwezels! en werelderfgoed)
- de nieuwe jachthaven van Gent ('t waait daar momenteel serieus, maar waar niet?)
- de sint-baafssite (zouden er stenen omver gewaaid zijn?)
- Oostakker-Lourdes (kwezels³ aangevoerd per bus, brand alvast een kaarsje voor de terugrit)
- het niet te onderschatten jaagpad langs de dichtgeslipte schelde (hier kon je zus over water lopen!)
- En uiteraard nog veel meer. Plus verslag over het schoon volk dat ik ondertussen tegenkom.

Nu en dan, mogelijk te pas en te onpas, hier te vinden. Als ik er tenminste tijd voor maak ...

Geen opmerkingen: